Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Framtidstro och skvaller...

Av ememmely - 18 november 2012 08:05

Jag har alltid varit en sådan person som målmedvetet trampar på med ngt att se fram emot.

Så är det inte längre....


Det senaste året har jag lärt mig mycket och en av de sakerna är att det är näst intill lönlöst för mig att lägga upp planer utöver de planer som är jobbrelaterade.

Så fort jag tror att jag är "på väg" så kommer ett nålstick i sidan... Ett steg fram men TVÅ TILLBAKA.

Det finns en plan... det han jag förstått. Men den planen delar man inte med sig av till mig.

Så.... Jag får väl gå framår med stor försiktighet och försöka göra det i tron om att allt kommer att bli bra.

Det är så svårt att trampa på när man inte kan se förbi allt det mörka...


Hur fan kan man vara så totalt befriad ifrån insikt, förståelse för sitt eget handlande och inte minst... hämndlysten?

Konstigt... Det är vi här hemma som blivit utsatta men... Vi har inget behov av hämnd. Vi kräver inte ens ngn form av upprättelse. Det har vi gett upp...

Det enda vi ber om är lugn och ro så att vi kan bearbeta skiten!


Sen begriper jag inte hur människor runt om allt detta resonerar och det gör mig så förbannad! Skitiga blickar på stan borstar jag förvisso av mig ganska omgående... Men när dessa hemmablinda småstadsbor  har mage att uttala sig så ser jag rött.


VEM är så dum att man tror att någon kvinna skulle välja att göra det jag har gjort?

HUR kan man i sin vildaste fantasi tro att en kvinna lämnar en man för att bo med sina tre barn på skyddat boende... under ganska röriga omständigheter om det inte vore för att alternativet att stanna innebär ngn form av fara för henne och barnen?

VILKEN idiot har fått för sig att det är roligt att bryta upp med sin partner, ensam ta hand om tre barn, inte ha möjlighet att komma hem, lägga dyra pengar på en advokat (när man är mammaledig) utan att veta hur det egentligen kommer att bli, bli utredd av såväl soc som av psykolog samt alla dessa långa samtal med polis och kvinnojour där jag var tvungen att genomleva allt obehagligt igen och igen och igen.....

VARFÖR har man fått för sig att en person utan problem klarar av allt detta samtidigt som hon måste le och skratta inför sina barn, hitta på roliga aktiviteter, låtsas som att allt är jättebra och ständigt hålla ihop sig själv... BITA IHOP för gör hon inte det så kommer det att hållas emot henne.


Jag kan informera er IDIOTER om att det jag och mina barn gått igenom och GÅR igenom är INGENTING MAN VÄLJER ATT GÖRA.

Det är HAN som valt detta åt oss. Mer finns det inte att säga om saken. Så....

Skaffa er ngt eget att tala om... Något som ni vet något om.

Sen ska ni veta en sak:

JAG ÄR INNERLIGT GLAD ÖVER ATT NI INTE FÖRSTÅR FÖR DETTA ÖNSKAR JAG INGEN.

Men som sagt.... Stäng igen avfallsröret och baka lite goda bullar i stället:)


Kärlek<3

/Em



 
 
Ingen bild

Lena

18 november 2012 10:03

Hej!
Sorgligt att läsa allt du skriver. Sitter i samma sits som du. Tackade nej till skyddat boende, den enda hjälp/stöd vi erbjöds. För att bo på annan plats och sedan åka till de platser som vanligt varje dag...är inte skyddat. För lätt att följa till det boendet, löjligt. Frågade om de kunde ordna med skyddad skola ect oxå fast NEJ.
Allt du skriver stämmer in på mitt x, han är likadan. Nu har det gått flera år sedan jag lämnade honom och än har han inte gett upp. Kommer nog aldrig att göra det.
Min död och sedan barnen sakta dör...de är det samhälle vi lever i, inget skydd mot sådana personer som kan prata sig till allt. Jag kan bevisa, jag har fakta. Fast vad hjälper det när någon kan prata så fint. fick inte ens äga rättigheten till att föda mitt ena barn, hans version lät så vacker. Han fick rättigheten att föda ena barnet och mata ect!!!! Konstig värld. I min kan män inte föda och amma, fast i soc värld så kan de!!!
Må gott. Min styra söker jag hos "tuvaforum".

 
Ingen bild

Cella

18 november 2012 10:51

All styrka till dig!

Jag går också runt inför samma blickar, viskningar o snack... Sträck på ryggen! Det är de som inte förstår o framför allt så är det karlarna det är fel på!!!

 
Ingen bild

alexandra

21 november 2012 17:30

Jag förstår dig så väl...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ememmely - 1 januari 2013 20:47

Fortsätt gärna följa mig här:    http://nattstad.se/ememmely   Kärlek<3 /Em. ...

Av ememmely - 1 januari 2013 16:34

En man som misshandlar är känslomässigt omogen. Hans omognad visar sig ofta när det ställs krav på honom i en relation tillsammans med en kvinna. Då överväldigas den omogna mannen av känslor som maktlöshet eftersom han upplever att han har tappat kon...

Av ememmely - 1 januari 2013 09:50


Vill börja dagen med att önska er alla ett riktigt gott nytt år=)   Nu börjar året där vi inte ska göra om alla de misstag vi gjorde förra året, right? Ha ha ha! Vi kan väl alla försöka göra vårt bästa i alla fall. Vi kan börja med att lära ...

Av ememmely - 31 december 2012 09:25

  It feels like fire..... But it won't last....

Av ememmely - 31 december 2012 08:21

Året är snart över och jag sitter och funderar över vad som hänt.... Det har varit ett händelserikt år och det är väl sällan ngt ont inte har ngt gott med sig? 2012 började med min dotters födsel. Min underbara lilla trollunge som gör allt hon k...

Presentation


Den som väntar på ett tillfälle... förlorar det.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards