Alla inlägg den 28 november 2012

Av ememmely - 28 november 2012 10:36

Dina ögon svartnar

rösten ändrar tonläge...

Vad gjorde jag för fel?

Vad sa jag?


Din blick så fylld av hat

dina gester skvallrar om ilska...

Varför lade jag mig i?

Varför lät jag det inte bara vara?


Du rör dig åt mitt håll

Skräcken sköljer över mig...

Jag hör dig skrika åt mig

Men orden har ingen betydelse


Det enda som finns nu

är dina armar och händer...

Jag faller bakåt ner i sängen

fångad mellan dina armar


Det rycker och sliter i mig

men det är inte du, det har du sagt...

Knutna händer slår ner bredvid mig

Som ett hot om vad som är möjligt


Hårda tryck... genomborrad av händer

Lämnar märken som inte syns...

Din hand om min haka

tvingar mig att se hatet i dina ögon


Lukten av galla tvingar mig hålla andan

Skrik och saliv smeker mitt ansikte...

Jag är ful... Jag är sjuk

Du är den ende som förstår mig


Runtkastad som en trasdocka

Nedsmutsad som en hora...

Panikartad ångest och våta ögon

Förlåt för att jag gjorde dig så arg


Som någon trycker på STOP

Skriken upphör och händerna släpper...

Du går ifrån mig

Lämnar mig ensam med min ångest


Jag kryper ihop i fosterställning

Kroppen skakar och lider...

Jag vill ha min mamma

Varför hjälper ingen mig?


Jag går sönder

Du kommer in till mig...

Stryker din hand över mitt hår

Torkar mina tårar


Lugnande ord

Du håller om mig...tröstar mig

Där ligger vi tätt ihop... tryggt

Min räddare i nöden


/Em.

Presentation


Den som väntar på ett tillfälle... förlorar det.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards