Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Jag andas...

Av ememmely - 12 november 2012 22:27

Utan att egentligen se
Tar jag mig igenom
Dimslöjor smeker mig på väg
Känner efter... Jo, jag andas


Trevande i folkmassor
Utav stinkande förakt
I deras ögon ser jag domen
Men jag andas


Jag har tagit ett steg åt sidan
Lämnat deras väg
Slutat slava för deras viljor
Och jag andas


Över deras läppar
Viskningar om lögn och blod
Som levande döda...
Men jag andas


Tar mig igenom med sänkt blick
Deras klor i mina kläder
Sliter och drar...
Jag fortsätter andas


Känner deras kalla blickar
Isande över min sönderslitna rygg
De skriar och kacklar...
Jag andas


Vad var det som fick dem att tro
Att jag var någon för dem att äta?
Nu vrålar de ut sin hunger
Jag är fri... Jag andas
/Em.

 
 
Meelan

Meelan

20 november 2012 23:49

Hemskt vad du varit med om :( den jäveln ditt ex borde åka in eller bara dö! Har även ja varit med om något sjukt hemskt o Jätte jobbigt när jag var 12 år, men jag klandrade mej själv hela tiden vilket gjorde att ja skämdes så satt vid polisen själv, och Var på Rättegång o satt där själv och såg den mannen o att han tittade på mej där inne, vilket när man är 12 år är sjukt jobbigt.
Det satte stora spår i mej och eftersom ja INTE pratade ut med någon om de eller så så ligger de som begravt i själen och än idag 6 år senare kan ja ibland gråta för de och kan ja komma ihåg hans blick och känna hans parfym :(

Jag har försökt prata med en jag hade kontakt med på soc efter de och med en kompis som stod mej nära men de ligger så begraft i min själ och tynger ner mej att jag inte kan prata om de utan att direkt börja gråta, så jag valde att hålla de för mej själv.
Så att läsa din blogg och att du kan ta de inför folk och visa andra att verkliga livet inte är som en saga. Och att Jag som säkert många andra kan känna igen sej i vad du skriver, tycker de är bra och sjukt starkt av dej och kommer forts, läsa din blogg


http://meelan.bloggplatsen.se

ememmely

21 november 2012 21:22

Vi är nog starkare än vad vi tror många gånger:) Även du! Berarbetning av trauman är nog en lång kamp. Men det blir bättre... Det MÅSTE bli bättre!
All styrka till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ememmely - 1 januari 2013 20:47

Fortsätt gärna följa mig här:    http://nattstad.se/ememmely   Kärlek<3 /Em. ...

Av ememmely - 1 januari 2013 16:34

En man som misshandlar är känslomässigt omogen. Hans omognad visar sig ofta när det ställs krav på honom i en relation tillsammans med en kvinna. Då överväldigas den omogna mannen av känslor som maktlöshet eftersom han upplever att han har tappat kon...

Av ememmely - 1 januari 2013 09:50


Vill börja dagen med att önska er alla ett riktigt gott nytt år=)   Nu börjar året där vi inte ska göra om alla de misstag vi gjorde förra året, right? Ha ha ha! Vi kan väl alla försöka göra vårt bästa i alla fall. Vi kan börja med att lära ...

Av ememmely - 31 december 2012 09:25

  It feels like fire..... But it won't last....

Av ememmely - 31 december 2012 08:21

Året är snart över och jag sitter och funderar över vad som hänt.... Det har varit ett händelserikt år och det är väl sällan ngt ont inte har ngt gott med sig? 2012 började med min dotters födsel. Min underbara lilla trollunge som gör allt hon k...

Presentation


Den som väntar på ett tillfälle... förlorar det.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards