Direktlänk till inlägg 5 november 2012

Brev till Myndigheterna...

Av ememmely - 5 november 2012 12:29

Jaha!


Det är mycket jag undrar över och eftersom jag sitter här just nu.. och just nu blir förbannad (vilket är strålande) så drar jag det även här.


Kära myndigheter (i detta fall soc, polis, domare och åklagare)....


När jag bestämde mig för att jag vågade lämna denna narcissist med psykopatiska drag trots alla hot ifrån denne om hur han skulle dumförklara mig, ta barnen till sitt hemland mm....


När jag bestämde mig så LOVADE ni mig att ni skulle stötta mig hela vägen och ni LOVADE att min skräck över att han ensam skulle få ha barnen var helt obefogad eftersom samhället ALDRIG skulle tillåta att en man med misshandlarbeteende skulle få ha hand om barn utan övervakning.

Så.... Jag tog ytterliga mot till mig med hjälp av er och... lämnade... och anmälde misshandeln när det gällde både mig och barnen.


Min del blev rubricerad som "Grov kvinnofridskränkning" och när det gällde barnen var det ren och skär "misshandel" och "fridskränkning" .


Efter att ha förhört mig och HONOM lades förundersökningen ner när det gällde misshandeln av barnen pga att HAN nekade till brott samt anklagade mig för samma saker, menade att jag var psykiskt sjuk mm.

Han anmälde mig aldrig dock... Varför inte? Han menade ju att JAG misshandlat honom.


Ingen förhörde varken läkare som dokumenterat blåmärken, bitmärken etc.... Ingen förhörde kvinnan vi talat med regelbundet i 2 år på familjerådgivningen... Ingen förhörde min äldste son på 16 år som både sett och själv upplevt misshandeln. De bara lade ner och ngn överprövning ville de inte ge mig heller.... I något av fallen.


När det gällde fallet "Grov kvinnofridskränkning" förhördes jag, HAN, mina vittnen... sen lade de ner.

"Ord mot ord", "Hans historia skiljer sig totalt ifrån din" osv...


TRODDE NI PÅ FULLASTE ALLVAR ATT HAN SKULLE SÄTTA SIG I FÖRHÖRSRUMMET OCH ERKÄNNA ALLT HAN GJORT EMOT OSS DE SENASTE 2,5 ÅREN?????


TROR NI ATT JAG TYCKTE DET VAR ROLIGT ATT FLY FRÅN MITT HEM OCH BO MED TRE BARN (VARAV DEN YNGSTA BARA 3 MÅNADER GAMMAL) I ETT RÖRIGT KOLLEKTIV FÖR KVINNOR OCH BARN SOM UTSATTS FÖR BROTT??? VA???


TROR NI VERKLIGEN ATT JAG SKULLE VÅGA UTSÄTTA MIG OCH BARNEN FÖR DEN RISK DET INNEBÄR ATT TRAMPA PÅ HANS "HEDER" OM DET INTE VORE FÖR ATT ALTERNATIVET ATT STANNA VAR SJU RESOR VÄRRE???


TYCKER NI VERKLIGEN ATT DET ÄR RÄTT ATT UTSÄTTA MINA BARN FÖR LIVSFARA VARANNAN HELG SOM UMGÄNGET MED HONOM NU UTDÖMTS TILL?

Han yrkar dessutom på växelvis boende varannan vecka och det skulle inte förvåna mig det minsta om ni dömer till hans fördel när det är dags i Januari 2013.

FÖR SVERIGES DOMARE HAR INGEN UTBILDNING I DETTA. DE VET INGET OM NARCISSISTER, NORMALISERINGSPROCESSER ETC ETC....

Ändå får ni döma i dessa ärenden.... Skumt.


DET RÄCKER ALLTSÅ ATT DEN SOM BEGÅTT BROTT INTE ERKÄNNER.... DÅ GÅR DENNE FRI!

Har jag missförstått något?


Sen begriper jag inte varför ni på familjerätten är så noga med att jag ska FÖRSTÅ honom.

VARFÖR I HELA FRIDENS NAMN SKA JAG FÖRSTÅ HONOM??? VARFÖR???

Jag har utretts när det gäller både min psykiska hälsa av leg psykolog och av familjeutredarna när jag anmälde misshandeln av barnen.

Psykologen gav mig bara en tänkbar diagnos och det var det förhållandet jag levt i. Hon nämnde även att jag troligtvis kommer att lida någon slags posttraumatisk stress framöver men det är ju inte klassat som en sjukdom precis. Jag är alltså frisk.

Familjeutredarna gav i sitt utlåtande infon att jag var en" i allra högsta grad lämplig mamma till mina tre barn" med allt vad det innebär.

Räcker det inte att JAG varit tvungen att bli utredd??? Tar kränkningarna aldrig slut?

Så jag frågar igen....

VARFÖR SKA JAG FÖRSTÅ HONOM???

Inte nog med att han nekar till allt han gjort.... Han har även anklagat mig för att ha gjort liknande saker.... el nä förlåt EXAKT de saker som han utsatt mig och barnen för.

HUR SKA JAG KUNNA SAMATBETA ENS KRING BARNEN MED NGN SOM SER MIG I ÖGONEN OCH MENAR ATT ALLT JAG SÄGER ÄR LÖGN???


Alla vi har med att göra med på fam-rätten är kvinnor.... HAN kan vara väldigt charmig.


SÅ!

Hos polis och räcker det att man nekar?

På SOC räcker det att man lägger över skulden på den andra parten samt flirtar lite/gråter lite etc?

I tingsrätten får man korsa fingrarna och be en bön eftersom domarna fortfarande inte har den utbildning som krävs för att döma det som är bäst för barnen?

Och hos Åklagaren blir det nerlags om inte Åklagaren funnits på plats och själv sett när brott begåtts?


VISSTE NI ATT BARNPSYKOLOGERNA SÄGER ATT ÖVERNATTNINGSUMGÄNGE ÄR DIREKT SKADLIGT FÖR BARN UNDET 3 ÅR OAVSETT OM FÖRÄLDERN ÄR LÄMPLIG EL EJ?

Jag kommer till varför i ett annat inlägg.


/Em.





 
 
Ingen bild

Cella

5 november 2012 18:07

Det gör bara så ont att läsa alltihop.

 
Fanny

Fanny

6 november 2012 21:14

Det är riktigt sjukt..

http://www.bloggplatsen.se/fannysvensson

 
Ingen bild

Lena

18 november 2012 16:45

Känner igen din beskrivning av familjerätt å soc. Allt är mitt fel, jag förstår honom inte! För jag kan inte diskuter, jag miss tolkar situationen och när jag tror att jag får mitt huvud indunkat i väggen så är det min uppfattning! När han sitter grensle över ett barn och dunkar huvudet i golvet så är det endast något jag tror för i verkligheten så hjälpe han nog bara barnet upp. Allt är mitt fel, jag förstår inte. Jag har även fått veta att jag överfört mitt sett att uppfatta till barnen! Det är därför de TROR att de blivit misshandlade, fast de har bara blivit tillrättavisade... Hajar inte soc. De har bara varit kränkande, nedlåtande, attackerat än totalt. Fast min står åtalad, ändå så tar de honom i försvar. Samhället suger skarpt. Jag har iaf en bostad (hus) och jobb. Klarar mig själv. Det är svårt för honom att se att jag klarar mig utmärkt utan honom. Än så lever jag, fast hur länge...

ememmely

18 november 2012 17:12

All styrka till dig, Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ememmely - 1 januari 2013 20:47

Fortsätt gärna följa mig här:    http://nattstad.se/ememmely   Kärlek<3 /Em. ...

Av ememmely - 1 januari 2013 16:34

En man som misshandlar är känslomässigt omogen. Hans omognad visar sig ofta när det ställs krav på honom i en relation tillsammans med en kvinna. Då överväldigas den omogna mannen av känslor som maktlöshet eftersom han upplever att han har tappat kon...

Av ememmely - 1 januari 2013 09:50


Vill börja dagen med att önska er alla ett riktigt gott nytt år=)   Nu börjar året där vi inte ska göra om alla de misstag vi gjorde förra året, right? Ha ha ha! Vi kan väl alla försöka göra vårt bästa i alla fall. Vi kan börja med att lära ...

Av ememmely - 31 december 2012 09:25

  It feels like fire..... But it won't last....

Av ememmely - 31 december 2012 08:21

Året är snart över och jag sitter och funderar över vad som hänt.... Det har varit ett händelserikt år och det är väl sällan ngt ont inte har ngt gott med sig? 2012 började med min dotters födsel. Min underbara lilla trollunge som gör allt hon k...

Presentation


Den som väntar på ett tillfälle... förlorar det.

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards